Araştırmayı yürüten Alberta Üniversitesi uzmanları,
daha önceki çalışmalarla da kanıtlandığı gibi anne sütü ile beslenen
çocuklarda astım riskinin daha düşük olduğunu ancak bu çocukların
haftada bir kereden fazla fast food tüketmesi halinde, bu koruyucu
etkinin ortadan kalktığı belirtti.
"Clinical and Experimental Allergy" adlı tıp dergisinde yayınlanan
çalışmada, elde edilen bulgunun günümüzde artan emzirme süresine paralel
olarak yaygınlaşan astım fenomenini de aydınlattığı belirtildi.
Canwest News'de yer alan bilgilere göre, fast foodlarda bulunan yüksek
tuz oranı, hırıltılı solunum, acıyan solunum yolları ve akciğerlerde
görülen aşırı hassasiyet gibi riskleri artırıyor. Ayrıca fast food
yiyeceklerin içerdiği yüksek yağ ve düşük antioksidan oranları da astıma
sebep olan diğer faktörler.
Astım bazen ölümcül olabilen kronik bir rahatsızlık ve bu hastalığa
yakalananların oranı her geçen gün artıyor. Özellikle çocuklar çok fazla
fast food tüketiyor. Yapılan inceleme, haftada bir kereden fazla
hamburger veya diğer fast food yiyecekleri yiyen çocukların astım olma
olasılığının iki kat daha fazla olduğunu ortaya koydu. Uzmanlar astım ve
fast food arasında direkt bir sebep-sonuç ilişkisi olmasa da, bu ikisi
arasında önemli bir bağlantı olduğunu vurguluyor.