|
|
Süt İç Uza
Her gün
düzenli 3 bardak süt içen çocukların, içmeyenlere göre daha uzun boylu
olduğu belirlendi.

Amerikan Klinik Beslenme Dergisi'nde yer alan habere göre, Danimarka
Kraliyet Üniversitesi Ziraat Fakültesi Gıda Araştırmaları Bölümü'nce,
2.5 yaşındaki 101 çocuk üzerinde bir araştırma yapıldı.
Sütün çocukların büyüme süreci üzerindeki etkilerinin incelendiği
araştırmada, düzenli olarak günde 3 bardak süt içen çocukların
boylarının, içmeyenlere göre ortalama 2 santimetre daha uzun olduğu
tespit edildi.
Yapılan çalışmada ayrıca, günde 3 bardak sütle beslenen çocukların
kanlarında, günde bir bardakla beslenenlere göre yüzde 30 oranında
daha fazla gelişme ve boy uzamasında düzenleyici görevi yürüten
E.B.E-I etmeni belirlendi.
|