|
|
Meyve Suyu Çocukları Obez Yapmaz
Amerikalı
araştırmacılar, meyve suları çocuklarda obeziteye neden olduğuna dair
genel kanıyla çalışmalarıyla çürüttüler.
 Baylor Colloge Tıp fakültesinde doktor olan Therasa ve ekibi, 3,618
çocuk üzerinde yaptıkları araştırmada, çocukların boy ve kiloları
hesaplandı, günde yaklaşık bir su bardağı meyve suyu ile yaklaşık 58
kalori aldıkları hesaplandı.
Meyve suyu tüketimi ve fazla kilo arasında herhangi bir ilişki
bulunamazken, meyve suyu içen çocukların, aynı zamanda karbonhidrat, C
vitamini, potasyum, riboflavin, magnezyum, demir ve folat aldıkları
tespit edildi.
Araştırmacılar, meyve suyunun tadının doğal olarak tatlı olduğunu,
böylelikle vitamin ve minarellerini bu yoldan almalarının daha kolay
olduğu vurulandı.
Not; yukarıdaki çalışma 2 haziran tarihinde yayınlanan Archives of
Pediatrics & Adolescent Medicine dergisinden alımıştır. |