|
|
Osteoporoz ve Süt
İngiltere’de
yapılan araştırmalar, D vitamini ve kalsiyum tabletleri kullanmanın da
yaşlılarda sık görülen ve tekrarlayan kemik kırılmalarını
engelleyemediğini ortaya koydu.
Aberdeen ve York Üniversiteleri tarafından yapılan iki ayrı
araştırmada, daha önce kalsiyum eksikliği nedeniyle kemiklerinde
kırılma olan kişilerin durumları incelendi.
Bilim adamları, kemiklerinde yeniden kırık oluşmasını engellemek için
pek çok kişinin D vitamini ve kalsiyum tabletleri kullandığını,
bunların herhangi bir zararları bulunmadığını, ancak herhangi bir
koruma da sağlamadıklarını bildirdi.
Aberdeen Üniversitesinden Profesör Adrian Grant, tablet kullanan
yaşlılara bunların ne faydası ne de zararının olduğunu, kemiklerini
korumak istiyorlarsa sağlıklı beslenmeleri gerektiğini söyledi.
Grant, D vitamininin somon gibi yağlı balıklarda, sütte ve süt
ürünlerinde bulunduğunu hatırlattı.
|